Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Voor iedereen die al jaren met de diverse Office-pakketten werkt blijft het wennen, dat zogenaamde lint. Waar je voorheen je weg kende in de menustructuur, moet je nu soms de help-functie raadplegen om de meest basale acties terug te kunnen vinden.

Maar wat je echt mist zijn acties die zeer vaak nodig zijn, maar nu iets te ver weg zitten. Regelmatig wil je afdrukken of een nieuw document kunnen maken in Word of Excel. Daarvoor moet je eerst de menu-optie Bestand aanklikken en dan een vervolgkeuze maken.

Snelle toegangDaarom is het handiger om dergelijke functies toe te voegen aan de werkbalk ‘Snelle toegang’. Dat is dat kleine balkje met knopjes helemaal linksboven, direct naast het logo van de applicatie.

Standaard staan daar al knoppen voor Opslaan, Ongedaan maken en Opnieuw, maar het is heel eenvoudig om daar een aantal knoppen naar wens bij te plaatsen.

Klik eerst op Bestand en kies voor Opties. Kies in het volgende scherm aan de linkerkant de optie Werkbalk Snelle toegang. In het scherm staan nu twee lijsten. De linker lijst bevat alle mogelijke opdrachten, de rechterlijst laat zien wat er al op de werkbalk Snelle toegang staat.

Snelle toegang 2

Kies een opdracht uit de linker lijst, klik op Toevoegen en herhaal dit voor iedere actie die je wilt toevoegen aan de werkbalk. Ook de volgorde van de knoppen kun je nog aanpassen door eerst een item in de rechter lijst te selecteren en deze daarna met behulp van de twee pijltjes uiterst rechts naar boven of beneden te dirigeren.

Uiteraard kun je een opdracht ook weer van de balk verwijderen door deze in de rechter lijst te selecteren en daarna op Verwijderen te klikken.

Snelle toegang 3Ben je klaar, dan klik je op OK en zie je direct het resultaat.

Plaats reactie
Reacties zijn welkom!


Beveiligingscode
Vernieuwen